Julgesime olla uudishimulikud

Kas Sina tead, kui võimas ja edasiviiv jõud on uudishimu? Miks.ee teab! Just seetõttu soovime toetada noorte uudishimu teaduse vastu ja innustada neid teaduse kaudu maailma avastama.

Avastamisrõõmu oleme jaganud terve aasta vältel miks.ee sotsiaalmeediakanalites. Meeleolukad teadusfaktid Instagramis, inspireerivad isikulood veebilehel ning trendikad videod TikTokis on teadussisu leviku ja kanalite jälgijaskonna viinud uutesse kõrgustesse. Meie koostatud sotsiaalmeedia sisu jõudis 2021. aastal rohkem kui 960 000 silmapaarini, mis on 2020. aastaga võrreldes ligikaudu üheksa korda rohkem. Jälgijate arv on tänu hästi kavandatud tegutsemisele kasvanud rohkem kui 15 000 inimeseni ning miks.ee kodulehelt on inspiratsiooni saanud ligikaudu 35 000 külastajat. Kõikide tegevuste kavandamisel püüame viia teadusteemad noortele lähemale just nende igapäevaste suhtluskanalite kaudu.

2021. aasta kevadel korraldasime õpilaste teadusfestivali ning selle keskse sündmuse − õpilaste teadustööde konkursi teise vooru − koroonapiirangute tõttu veebis. Soovisime sel moel anda noortele siiski võimaluse tutvustada oma teadustöid nii žüriile kui ka laiemale avalikkusele ning kutsuda samas võimalikult paljusid noori konkursist osa saama.

Korraldasime esmakordselt kampaania “Julge olla uudishimulik!”, et äratada noortes teadushuvi. Kampaania keskmeks oli kümme 2020. aasta õpilaste teadustööde riiklikule konkursile esitatud silmapaistvat uurimistööd. Nende põhjal koostasime kümme miks-küsimust, millele kutsusime üles vastuseid leidma. Noortele visuaalselt atraktiivsena kujundatud küsimusi levitasime seitsme Eesti linna tänavatel, veebi- ja sotsiaalmeediakanalites, telereklaamidena ning artiklites, raadio- ja telesaadetes. Läbiva kampaaniasõnumiga kutsuti kõiki jälgima õpilaste teadustööde riikliku konkursi teise vooru ülekannet miks.ee veebilehel.

1. aprillil toimunud virtuaalset vooru jälgis üle 2900 inimese ning ettekannete salvestusi vaadati miks.ee veebilehel kokku ligikaudu 12 000 korral. Aktiivsete vastajate vahel loosisime koostööpartnerite poolt välja pandud põnevaid auhindu. Arvestades ka kasvanud miks.ee külastajate arvu ning auhinnamängus osalenute hulka, võib esmakordse kampaania õnnestunuks lugeda. Kampaania raames sündinud hüüdlause “Julge olla uudishimulik!” on aga jätkuvalt miks.ee kanalites kasutusel.

Miks.ee kanalites kajastame aga lisaks teadusfaktidele, kampaaniatele ja uudistele ka teisi ETAg-iga seotud tegevusi: näiteks tutvustame saatesarja “Uudishimu tippkeskus” teemasid, aga ka “Rakett69” telgitaguseid ja parimaid osalejaid.

Vaata lisaks: