16. aprillil kell 10–17 toimub Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi saalis (Salme 1a) konverents koolijuhtimisest “Juhitav ja juhtimatu koolis”. Konverentsi korraldavad Tartu Ülikool, Eesti Teadusagentuur, Eesti Akadeemilise Pedagoogika Selts ning Haridus- ja teadusministeerium.
Konverentsil käsitletakse mitmeid aktuaalseid probleeme, väljakutseid ja ka ootusi Eesti koolijuhile. Oma seisukohti ütlevad välja nii tegevkoolijuhid, haridusjuhtimisega seotud inimesed ülikoolist kui ka õpilased ja õpetajad. Rahvusvahelise võrdleva dimensiooni lisab konverentsile Fulbright’i professor Doyle Stevick Lõuna-Carolinast.
Konverentsil autasustatakse 2014. aasta kasvatusteaduslike tööde riikliku konkursi parimaid ja tutvustatakse „Hariduse ja kasvatuse sõnaraamatut“.
Konverentsi ühe korraldaja ja päeva moderaatori Hasso Kukemelgi sõnul näitavad rahvusvahelised uuringud, et arenenud demokraatiaga riikides edukad koolisüsteemid usaldavad kooli ja koolijuhti enam, andes talle rohkem autonoomiat ning otsustamisõigust. „Eesti on hoidnud oma kooli arendades sama tendentsi viimased kümmekond aastat. Mõneti kinnitab meie sammude õigsust ka järjest edukam PISA testi tulemus võrreldes teiste maadega. Mitmed uurimused näitavad, et koolide erinevusest tulenevast efektist õpilaste tulemustele on veerand tulenev kooli juhtimisest – seega koolijuhtimine on mitmes mõttes väga oluline tegur efektiivsele haridussüsteemile,“ sõnas Kukemelk.
Konverents „Juhitav ja juhtimatu koolis“ keskendubki ühelt poolt kriitilistele valdkondadele Eesti koolis ning teisalt toob välja ka hästi toimivad lahendused erinevatele probleemidele. Konverentsi sisu kujundamisse on kaasatud olulisemad kooliga seotud huvirühmad – lapsevanemad, õpilased, õpetajad – mis aitab laiendada inimeste ringi, kes panustavad meie kooli üha paremaks kujundamisele.
Konverentsi programm
Lisainfo:
Hasso Kukemelk, Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut, pedagoogika osakonna juhataja, tel 5105058
Margit Lehis, Eesti Teadusagentuur, tel 520 3270