10.04.2024 seminar
- Seminari teemaks oli hindamiskomisjoni tagasiside õpilaste teadustööde konkursile laekunud loov- ja uurimistööde põhjal. Pikaaegsete kogemustega hindamiskomisjoni liikmed tõid välja esitatud tööde põhjal häid näiteid ja võimalusi, mida saab paremini teha tööde juhendamisel. Slaidid
- Maarika Mõts tutvustas Tamme Gümnaasiumis kasutusel olevat uurimistööde ajagraafikut ning sellest tulenevaid erisusi. Jagas kogemusi oma kooli näitel, kuidas vähendada õpetajate koormust ja toetada õpilasi. Slaidid
- Anu Tuulmets tutvustas Tallinna Saksa Gümnaasiumi uurimistööde protsessi ja rääkis, kuidas uurimistööde kursust läbi viia efektiivselt Google Drive’i abil ning uurimuse retsenseerimist õppeülesandena. Slaidid
2.11.2023 seminar
- Valikkursuse „Uurimistöö alused“ õppeprotsessi tutvustus. Madis Somelar (Tallinna Reaalkooli õppealajuhataja) ja Annely Hindrikson (Võru Gümnaasiumi õppejuht)
- “Juturobotid – kas meie suurimad uued sõbrad? Kas petmine või uus reaalsus? “. Birgy Lorenz (Tallinna Tehnikaülikooli küberturvalisuse teadur ja IT-didaktika keskuse juhataja)
- Koostöö Tallinna Tehnikaülikooliga õpilaste uurimustööde juhendamisel Heili Sõrmus (TalTechi Eksami-ja Olümpiaadikooli turunduse ja kommunikatsiooni koordinaator)
- Uurimustöö teema ja juhendaja valimine Maaülikoolist Ina Järve (Maaülikooli õppeosakonna juhataja)
- Rahvusraamatukogu teenused loov- ja uurimistööde juhendajatele Riina Tamm (Eesti Rahvusraamatukogu I RaRa, Hariduskeskuse juhataja) ja Õpiamps tunnist „ Kiirtee usaldusväärse uurimistööni“ Ingrid Polis (Eesti Rahvusraamatukogu I RaRa, Humanitaaria ja kunstide raamatukoguinfonõustamise teenuse juht
Päevakava on leitav siit.
11.04.2023 seminari “Uurimistööde metoodika – teadustöö ülikoolis vs koolis?“ materjalid (seekordse seminari keskseks teemaks oli uurimistööde metoodika, rõhuasetusega sotsiaalteaduslikel uurimistöödel) AJAKAVA
- Kairi Kasearu „Kuidas valida uurimistööle metoodikat? Näpunäiteid metoodika valikuks ning rakendamiseks”
Kairi Kasearu on Tartu Ülikooli sotsiaalteaduste valdkonna ühiskonnateaduste instituudi empiirilise sotsioloogia professor. Ta annab näpunäiteid uurimistöö metoodika valikuks, rõhuasetusega sotsiaalteaduslikel uurimistöödel. Millal otsustada intervjuu kasuks, millal teha küsimustik? Kuidas andmeid optimaalselt koguda? Milliseid olemasolevaid andmeid on võimalik õpilastel oma uurimistöödes kasutada? - Kuidas viia läbi offline uuringut suurema tiimiga?(Diana Poudel, Tartu Ülikool)
- Mida saame õpilastelt oodata loovtööde tegemisel ja kuidas kool neid selle juures toetada saab? (Terje Tuisk, Eesti Teaduste Akadeemia, Tallinna Ülikool)
25.10.2022 seminari materjalid (keskne teema oli juhendaja roll uurimistööde tegemise protsessis) AJAKAVA
- Teaduseetika ja andmekaitse õpilasuurimustes (Marten Juurik, Eesti Teadusagentuur)
12.04.2022 seminari materjalid teemaks oli loovtöö ja loovuurimuse tegemine. seminar-12.04.2022-AJAKAVA
- Põhikooli loovtööst praktikute pilgu läbi (Maarja Puniste, Sigrid Butlers, Lõoke.ee).
- Loo ja uuri – tasakaal loomise ning uurimise vahel(Helen Arov, Gerhard Lock, Tallinna Ülikool). Rohkem materjaleLOO JA UURI! – Overview (artun.ee)
- Uurima õppimine ja uurimistöö aluste valikkursus ajakohastatud riiklikus õppekavas(Merlin Linde, Haridus- ja Teadusministeerium).
25.08.2020 seminari materjalid
- Uurimistöö tegemise protsess (ettekande kokkuvõte) – Terje Tuisk (Eesti Teaduste Akadeemia)
- Ornitoloogiline uurimistöö – aktuaalsed teemad ja kust leida andmeid? – Tarvo Valker (Huvitava Bioloogia Kool)
- Mida teha kui noor tahab tipptasemel tööd? – Margus Niitsoo
- Missugune on hea posterettekanne? – Signe Ivask (Tartu Ülikool)
- Seminari kokkuvõte.
- Seminari videosalvestis järelevaatamiseks.
25.10.2019 seminari teemad
- Lühiülevaade riiklikust statistikasüsteemist, toodete ja teenuste, veebilehe ja erinevate rakenduste tutvustamine (näidetena: noortevaldkonna statistika, rahvastik, sotsiaaluuringud, piirkondlik statistika); praktiline osa, mis sisaldab andmete leidmist läbi erinevate ülesannete. Keskendume nii veebilehelt kui andmebaasist leitavatele andmetele ja aluseks võtame samad valdkonnad. Lektorid Gerli Õunapuu ja Kadi Villa (Statistikaamet)
- Andmekogud, mida Innove haldab (uuringud, tasemetööd, põhikooli ja gümnaasiumi eksamitulemused; PISA, TALIS, EHIS; rahuloluuuringu andmed õppeasutustes jm). Lektor Einar Rull (Innove)
- Andmekaitsest kooli uurimistöö kontekstis – kui palju ja keda vaja kaitsta on? Lektor Kadi Levand (Andmekaitse Inspektsioon)
- Erinevad uuringutüübid: tegevusuuring ja arendusuuring; intervjuu eri tüübid; valim – mis on kvalitatiivse uuringu nõuded teaduslikul tasandil ja mida on mõistlik nõuda gümnaasiumiõpilaselt; andmeanalüüsist räägitu põhjal. Lektor Maarja Tinn (Tallinna Ülikool)
- Erinevad andmebaasid ja vanadele digitaliseeritud teavikutele juurdepääs – meil on olemas, tulge ja kasutage!; Rahvusraamatukogu ja personaalne nõustamine uurimistöö raames või hoopis kaasjuhendaja rahvusraamatukogust?! Lektor Angelica Õunapuu (Eesti Rahvusraamatukogu)
- Keskkonnainfo ja -andmed. Lektor Reigo Roasto (Keskkonnaagentuur)
16.04.2019 seminari materjalid:
- Õpilase vaade – Kuidas uurimistöö muutis minu elu
- Sotsiaalteaduslik vaade õpilaste uurimistöödele
- Tartu Ülikooli võimalused uurimistööde juhendajatele
- Hoiatused uurimistööde puhul ankeetküsitluse kasutamise eest
Avaseminari materjalid:
- Uurimistööde korraldus Poska Gümnaasiumis
- Loovtööde korraldus Tallinna Rahumäe Põhikoolis
- Loodusteaduslikud uurimistööd Eesti gümnaasiumides
- HUNTS humanitaarainete väärtustamine
- Teaduseetikast
- EDUlab innovatsiooni uurimine koolis
- Avaseminari kokkuvõte ja kasulikku infot
- Uurimistööde juhendajate koolitus 2015